Luovat aamukahvit ovat Luotsie -hankkeessa alkunsa saanut tapa tuoda eteläkarjalaisten luovan alan osaajien osaamista suoraan potentiaalisten asiakasyritysten luo. Lisää tietoa tämän konseptin taustoista löydät täältä: KLIK!
Lokakuussa näitä kahvihetkiä järjestettiin Lappeenrannassa kahdet. Mukana kahvihetkissä on ollut yhteensä seitsemän luovan alan ammattilaista. Tässä esittelyssä on ensimmäinen, Osuuspankille järjestetty tilaisuus.
Osuuspankkia aamukahveilla edustivat markkinointipäällikkö sekä hr- ja markkinointiassistentti. OP:n kerrottiin meille vierailijoille olevan matalan kynnyksen organisaatio, jossa tehdään yhteistyötä läpi toimialarajojen. Yrityksestä löytyi monta liittymäkohtaa paikalla olleiden osaajien tarjontaan. Paikallisuutta kerrottiin suosittavan tarpeen mukaan, ja lähialueen tarjonnan tietämystä arvostettiin. Asiakaskeskeinen organisaatio haluaa näyttäytyä helposti lähestyttävänä ja laatua arvostavana. Tilaisuutta kehuttiin jo ennakkoon hyödylliseksi.
Itse kahvitilaisuudessa mukana olleet esittelivät puolin ja toisin tuotteensa. Kahvittelujen lomassa syntyi mukavasti keskustelua, ideoita yhteistuotteille ja uudenlaisille liikelahjamahdollisuuksille. Tapahtuma koettiin puolin ja toisin antoisana. Pankki tarjoaa lahjoja monissa muodoissaan niin asiakkailleen kuin omille työntekijöilleen. Eläkkeelle jäämiset, tyhy-hetket, lainanottajien muistamiset – nämä erilaiset mahdollisuudet vilahtelivat puheissa.
Paikallisia ohjelmapalveluja ja taidetta Osuuspankki on käyttänyt usein omissa tapahtumissaan ja toimitiloissaan. Pankki etsii jatkuvasti uusia palvelun- ja tuotteidentarjoajia, ja apua tässä työssä arvostettiin. Aamukahvihetki säästi asiakkaalta tiedonetsimisen aikaa ja toi uusia ideoita tuotteisiin sekä palveluihin.
Tilaisuus ei jäänyt vain puheen tasolle: jo nyt heti muutama viikko kahvihetken jälkeen osuuspankkilaiset kävivät ainakin viettämässä tyhy-hetkenä elämystaontaa Taipalsaarella.
Kahvihetket ovat jo nyt osoittaneet tarpeellisuutensa: usein ongelmana ei ole se, etteikö asiakailla olisi tarpeita tai paikallistasolla palveluntarjoajia löytyisi, vaan se etteivät nämä tekijät kohtaa. Aamukahvihetket ovat pienyrittäjille ja itsensä työllistäjille nopea ja tehokas tapa tuoda osaamista esille sekä vastaavasti helpottavat asiakkaan ajankäyttöä. Aamukahvit tarjoavat foorumin tiedon kulkuun, syntyvät kaupat hoituvat aina yrittäjien kesken.
Kiinnostaako aamukahvihetkillä mukana olo asiakkaana tai palveluntarjoajana?
Ota yhteys! Heini Kähkönen, heini.kahkonen(at)humak.fi, puh. 020 7621 368
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti